Likwidacja elektrofiltru w Szczecinie.

Kontynuujemy demontaż elektrofiltru K-41 wraz z urządzeniami pomocniczymi na terenie Elektrowni Szczecin. Prace zaczęły się juz w styczniu ale z powodu konieczności zmiany trasy rurociągów technologicznych musieliśmy je przerwać i poczekać na zaplanowaną na czerwiec przerwę remontową w elektrowni. Łącznie demontujemy ok. 550 ton konstrukcji stalowych oraz urządzeń i instalacji technologicznych. Zakończenie realizacji zadania zaplanowane jest na koniec czerwca 2019r.

Wyburzenie silosów żelbetowych w Śremie.

Do współpracy przy realizacji tego zadania zaprosiła nas zaprzyjaźniona firma TIM z Gorlic. Zadanie polega na wyburzeniu czternastu żelbetowych zbiorników na piasek formierski znajdujących się na terenie Odlewni Żeliwa Śrem. Zbiorniki maja wysokość 28 i 30 m. Na etapie prac przygotowawczych demontujemy górne galerie obsługowe oraz likwidujemy budynki techniczne na poziomie +0,00. Po zakończeniu tych prac sprowadzimy koparkę wyburzeniową o zasięgu roboczym 40 m i zaczniemy burzenie silosów.  Ten etap potrwa ok dwóch miesięcy.

Demontaż mostów nawęglania na Elektrowni Łagisza.

29-go marca zakończyliśmy demontaż mostów nawęglania na Elektrowni Łagisza w Będzinie. Zadanie wykonaliśmy na zlecenie TAURON Wytwarzanie S.A.

Rozpiętość przęseł wynosiła od 28 do 42 m przy wysokości posadowienia od 16 do 22 m. Do demontażu wykorzystaliśmy dwa żurawie samojezdne klasy 250 oraz 350 ton. Prace przygotowawcze trwały trzy tygodnie a sam demontaż dwa dni.

Rozbiórka kotła OK4 w Gdyni, Demontaż rurociągów Stalowej Woli

Nowy Rok przyniósł nam nowe zadania i wyzwania. Z uwagi na natłok prac  konieczne było podzielenie naszych pracowników na dwie brygady. Pierwsza z nich udała się do Stalowej Woli, druga zaś do Gdyni.

Stalowa Wola

W stalowym mieście rozpoczęliśmy demontaż podwójnej nitki rurociągu parowego Dn 355, który ciągnie się przez blisko dwa kilometry od Huty Stalowa Wola do tamtejszej elektrowni. Podczas jego rozbiórki musimy zmierzyć się z dwoma trudniejszymi odcinkami – jeden z nich biegnie nad torami kolejowymi, a drugi nad drogą krajową nr 77. Na dzień dzisiejszy zdemontowaliśmy 270 mb rurociągu. Odcinki rur są teraz oczyszczane z izolacji z wełny mineralnej i blachy ocynkowanej. Z uwagi na to, że wełna mineralna bardzo szybko przyjmuje wilgoć, a także łatwo rozprzestrzenia się pod wpływem wiatru, to musimy ją na bieżąco wywozić na składowisko odpadów. Po zdemontowaniu rurociągu do likwidacji pozostaną jego fundamenty, a tym zajmie się już nas specjalistyczny sprzęt do kruszenia żelbetu.

Gdynia

Na pomorzu kontynuujemy rozbiórki na EC Gdyńskiej. Po rozbiórce wymiennika wody i kotła OK-4 w drugiej połowie zeszłego roku, teraz przyszła pora na drugi z kotłów, który jest w zakresie naszego zadania. Obecnie prowadzimy prace przygotowawcze, które polegają nad usunięciu izolacji cieplnej z wełny mineralnej i szamotu.  Pozbywamy się także wszystkich instalacji towarzyszących, tj. rur, zasów, wentylatorów, cyklonów, chłodnic i wielu, wielu innych urządzeń bez których kocioł nie mógłby pracować. Jako, że kocioł jest typem wiszącego, to musimy go rozbierać od dołu do góry. Rozbiórkę komory paleniskowej rozpoczniemy w ostatnim tygodniu stycznia. Później pozostanie już tylko cięcie całości palnikami i załadunek złomu do kontenerów.

Przed nami nawał pracy, ale to dobrze, bo zawsze lepiej jest, kiedy od przybytku boli głowa, niż łamać ją sobie na tym, gdzie tu znaleźć następne zlecenie.

 

 

 

Spektakularne zakończenie roku

Rozbiórka galerii przenośnika taśmowego

W miniony wtorek rozpoczęliśmy realizację zlecenia dla firmy RAMB Sp z o.o. z Bełchatowa. Nasze zadanie polega rozbiórce galerii przenośników taśmowych o długości blisko stu sześćdziesięciu metrów i wadze ponad tysiąca ton.

Dobra „przygotówka” to podstawa

Rozbiórka galerii rozpoczęliśmy  od prac przygotowawczych polegających na demontażu opierzenia ścian bocznych z blachy trapezowej, za którą skrywa się izolacja termiczna w postaci wełny mineralnej. Z tym zadaniem bez problemu radzi sobie nasza koparka Liebherr 934 z ponad trzytonowymi nożycami CAT S325B. W tym samym czasie likwidowana jest podłoga, która zbudowana jest z płyt żelbetowych. Tutaj pole do popisu ma nasza najmniejsza koparka gąsienicowa Liebherr 914C z nożycami przeznaczonymi do kruszenia żelbetu Atlas Copco CC2100U.   Kolejnym krokiem będzie demontaż dachu. Na tym etapie rozbiórki naszym zadaniem jest możliwie jak największe odciążenie galerii. Ułatwi nam to pracę na etapie następnym, czyli demontaż konstrukcji nośnej galerii z użyciem dużych dźwigów samojezdnych.

Niezbędne wsparcie

Bez  maszyn i specjalistycznych narzędzi hydraulicznych wykonanie tego zlecenia było by niezwykle czasochłonne, ale nie do przecenienia jest również praca ludzkich rąk. Sprawne sortowanie najmniejszych frakcji odpadów powstałych w wyniku rozbiórki to zasługa naszych pracowników, którzy z porządkiem na budowie radzą sobie wzorowo. Wysortowane przez Nich odpady zostaną odebrane przez specjalistyczną firmę zajmującą się składowaniem i utylizacją odpadów. Dbałość o środowisko naturalne jest dla nas bardzo ważna.

Prawdziwe wyzwania
 
Kiedy już zakończymy prace przygotowawcze, to na plac boju zostanie wpuszczona ciężka artyleria. Do demontażu newralgicznych odcinków galerii przenośnika użyjemy dwóch dźwigów Liebherr LTM 1500 o maksymalnym udźwigu pięciuset ton każdy. Dzieła dopełnią nasze koparki uzbrojone w nożyce do cięcia stali.  Będziemy Państwa na bieżąco informować zaawansowaniu prac prowadzonych w Rogowcu.

 

 

 

 

 

 

Wyburzenie hangarów, przygotowanie terenu pod inwestycje.

Wyburzenie reliktów, czyli idzie nowe…

Jesteśmy w trakcie realizacji zadania polegającego na przygotowaniu pod inwestycję terenu należącego do strefy ekonomicznej. Naszym głównym zadaniem jest wyburzenie hangarów pozostałych po zamkniętej radzieckiej bazie lotniczej. Hangary obłożone są grubą warstwą piasku, który przed wyburzeniem każdego z nich trzeba odgarnąć na bok i wywieźć w miejsce składowania. Kiedy już rozprawimy się ze wszystkimi hangarami, to w miejscu gdzie kiedyś dominował huk silników generowany przez lądujące i startujące samoloty wyrosną hale magazynowe i produkcyjne.

Sprzęt ciężki wysłany do wykonania zlecenia

Do wykonania tego zadania delegowaliśmy trzy nasze koparki: Liebherr 914, Liebherr 934 oraz nasz najnowszy nabytek – O&K RH 16,5, której waży 42 tony. Jest to najcięższy sprzęt w naszym arsenale. Jednak same koparki to nie wszystko. Bardzo ważny jest odpowiedni osprzęt wyburzeniowy, bez którego wykonanie tego zakresu byłby niemożliwy. Żelbety trzeszczą kruszone przez nasze nożyce, a fundamenty rozbryzgują się pod naporem młotów hydraulicznych. Dzięki wysokiej klasy narzędziom hydraulicznym żadne wyburzenie nam nie straszne!

 

Rozbiórka kotła parowego dla EDF Polska

Zakończyliśmy rozbiórkę kotła parowego, którą realizowaliśmy na zlecenie EDF Polska oddział Wybrzeże. Na zakres robót składał się demontaż kotła wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą taką jak: orurowanie, okablowanie oraz instalacja odprowadzająca spaliny.

Kontynuujemy rozbiórkę wodociągu w ramach zlecenia ZWIK w Szczecinie.

Trwa rozbiórka wodociągu dn 1000 nad rzeką Regalicą a Szczecinie.

W sobotę 8-go lipca zakończyliśmy operację przemieszczania pomostu technologicznego z poziomu podpór mostowych na jezdnię nieczynnego Mostu Gryfitów.

Konstrukcję o długości ponad 220,0 mb i wadze 292,0 tony trzeba było najpierw podnieść o 4,0 m w górę a następnie przesunąć o 5,0 m w bok.

rozbiorka-wodociagu-dn-1000-szczecin-1

Nowe zadanie w Szczecinie.

Na zlecenie ZWIK Szczecin likwidujemy wodociąg dn 1000 wraz z jego konstrukcją nośną na moście Gryfitów nad rzeką Regalicą.